|
Triedy pre intelektovo nadané deti |
|||||||||
J "Nadpriemerne nadaní a inak zdraví ľudia nie sú väčšinou odkázaní na pomoc ľudí. Ale ľudstvo je odkázané na ich pomoc, to si musíme uvedomiť..." J Na jedného nadpriemerne inteligentného človeka, ktorý dokázal niečo veľké urobiť, pripadá deväť rovnako nadpriemerne inteligentných ktorých obyčajné vzdelávanie škôl stlačilo do priemeru. |
i Obhajoby ročníkových prác - 2008/2009 i Deň otvorených dverí - 24.októbra 2007 od 9.00 hod. - foto i Žiaci majú rozširujúce predmety : OBOHATENIE-1h, CUDZÍ JAZYK-2h, INFORMATIKA-1h
Časť vyučovania prebieha na koberci. Deti nedostávajú domáce úlohy a na prvom stupni ani známky. Hľadajú odpovede na problémové otázky, vlastným skúmaním dopĺňajú čiastočné informácie, ktoré dostanú. To, čo sa učia, si pre seba samy objavujú v rozhovoroch, hrách aj pri práci na vlastných projektoch. Ako postupovať?
Základné znaky triedy :1/ menší počet žiakov v triede 2/ prítomnosť 2 učiteliek na l triedu v prípade vyššieho počtu žiakov 3/ intenzita a efektívnosť výuky – odborne školení pedagógovia 4/ akcelerovaná výuka s prvkami rozširujúceho, prehlbujúceho vyučovania o samostatný nový predmet „Obohatenie“ 5/ výučba angličtiny a informatiky od 1. ročníka 6/ projekty (skupinové, triedne, individuálne) – so zohľadnením záujmov nadaných detí 7/ ročníkové práce, ktoré sú výstupnými prácami každého žiaka za daný školský rok 9/ podpora a stimulovanie detí k používaniu vyšších foriem myslenia a tvorivosti 10/ špecifická atmosféra výučby, vyznačujúca sa empatiou a toleranciou, prístup nedirektívny a neautoritatívny Rovnako popoludňajšie aktivity žiakov v ŠKD sú urobené so zohľadnením záujmových činností nadaných detí. Pritom sa v škole dopoludnia ako i popoludní zohľadňujú špecifické potreby nadaných detí a tomu je prispôsobená komunikácia učiteľ - žiak, kde prevláda neformálna, partnerská a vysoko demokratická atmosféra. Zohľadňujú to i práva detí našej školy, kde majú žiaci právo dostať na každú otázku odpoveď, pracovať podľa svojho individuálneho tempa. Efektívnosť práce s nadanými deťmi, ich spokojnosť v škole, ako i spokojnosť rodičov s novými alternatívnymi prístupmi v rámci Projektu alternatívnej starostlivosti o nadané deti, viedlo k rozšíreniu Projektu do miest na Slovensku: Bratislava, Nitra, Košice, Rimavská Sobota, Ružomberok, Prešov, Topoľčany, Šaľa, Poprad, Trenčín, Levice, Bytča, Žiar nad Hronom, Trnava, Prievidza, Banská Bystrica, Žilina, Komárno, Nové Zámky. i V škol.roku 2004/2005 sa otvorila v 1.ročníku trieda pre mimoriadne nadané deti. Autorkou projektu pre mimoriadne nadané deti je PhDr. Jolana Laznibatová,CSc.
|
|||||||||
Aktualizácia : 25.10.2007 |